כחלק מהמאמצים לשמר שגרה כלשהי במהלך משבר הקורונה, המועצה האזורית מטה יהודה החלה להפעיל מגוון קווי סיוע שמטרתם לסייע לתושבים במגוון מישורים.
בתחום הרווחה, העובדים הסוציאליים של המועצה יספקו מענה בטלפון מספר 02-9958926. מתנדבי המרכז לגישור ודיאלוג עומדים לרשותכם לתמיכה טלפונית וייעוץ בטלפון מספר 052-7250969. השרות הפסיכולוגי-חינוכי במטה יהודה נרתם לסיוע להורים בהתמודדות עם אתגרי השהייה בבית ושינוי מתכונת בתי הספר למתכונת מקוונת. השירות ניתן על ידי פסיכולוגיים חינוכיים מהשרות הפסיכולוגי במטה יהודה.
ניתן להתקשר בכל נושא רלוונטי להתמודדות עם הילדים בגילאי 3-18 בטלפונים 02-9958805 או 02-9958807. השירות יינתן בין השעות 09:00 לשעה 12:00.
בתחום החינוך, בכל בתי הספר התארגנו צוותי החינוך להתחיל מתכונת של למידה מרחוק. מנהלי בתי הספר תדרכו את התלמידים וההורים באשר למתכונת הלמידה לצד הקשר האישי עם המחנכים והצוות המקצועי. הוחלט לשים דגש מיוחד על הקשר הבין-אישי בין המחנכים לתלמידים במהלך מתכונת הלמידה הנוכחית. בהתאם להנחיות משרד החינוך, בתי הספר יהיו סגורים ובהמשך השבוע נעדכן את ההורים מתי ניתן יהיה לקחת ציוד למידה על-פי חלוקה לשכבות. מנהל החינוך עומד לרשות צוותי בתי הספר וההורים בכל הנדרש ויעניק סיוע בכל הקשור למעטפת הלימודית והרגשית. במערכת הגנים של המועצה נבנה מערך של התנהלות חירום הכולל קשר ישיר בין הגננות לילדים ולהורים. כמו כן, יפעל מנהל החינוך לסייע למשפחות התלמידים מהחינוך המיוחד הכוללני ברמת ההיוועצות והסיוע הבסיסי במידה ויידרש.
בתחום התעסוקה, המועצה פועלת לקידום העסקים שנפגעו כתוצאה מהמצב. כחלק מהמאמצים המועצה ראתה לנכון לדחות את תשלומי הארנונה וזאת במטרה להקל על בעלי העסקים. אנו קוראים לתושבי המועצה לתמוך בבתי העסק הפועלים בתחומינו ולצרוך מהם מוצרים באמצעות שירותי המשלוחים המסופקים על ידיהם. המועצה אף פתחה דף ייעודי בו יוכלו בעלי עסקים לרשום את פרטי העסק ובכך ליידע את הציבור כי הם עדיין נמצאים בפעילות.
הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד
הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון
הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"
בנוסף, כחלק מההיערכות שמבצעת המועצה, הוחלט להפיץ פעמיים ביום עדכון אודות המצב בארץ בכפוף להנחיות משרד הבריאות. המסרים מופצים באמצעות קבוצות וואטסאפ ייעודיות וכן בעמוד הפייסבוק של המועצה. אמצעי נוסף שיופעל לטובת שמירה על קשר רציף עם התושבים הוא הפעלת שידורי פייסבוק לייב עם גורמים מקצועיים מטעם המועצה שיוכלו לספק מידע בנושאים שונים שעל הפרק. לצד זאת, במהלך הימים הקרובים אומנים שונים יופיעו בעמוד הפייסבוק על מנת לרענן את שגרת יומם של ההורים והילדים עם שלל פעילויות מהנות.
מעבר לכל אלו, ביום שישי האחרון, כתוצאה מנזקי הסופה, פעלו במשך שעות עובדי המועצה על מנת לוודא את בטיחות התשתיות באזור. במהלך הימים חמישי ושישי בלבד התקבלו כ-60 שיחות על מפגעים שכללו דיווחים על קריסת עצים, קרעים בכבלי חשמל, קריסות של עמודי תאורה ועוד. הפניות טופלו בזריזות וביעילות.
ראש המועצה האזורית מטה יהודה ניב ויזל: "אני רוצה להודות לכלל עובדי המועצה שפועלים ימים כלילות על מנת לוודא את שגרת יומם של התושבים ואני רוצה להודות לתושבים על שיתוף הפעולה והחוסן שהם משדרים במהלך תקופה זו. אנו נמשיך לפעול למען רווחת התושבים ונמשיך לעשות כל שיידרש על מנת לשמור על בריאות איתנה של תושבי מטה יהודה".
תגובות